Quickguide: Sådan kommer du nemt i gang

Det er nemt at komme i gang. Følg blot disse 7 trin. Og kontakt os endelig, hvis du har spørgsmål. 

Bemærk venligst at vi bestræber os på at behandle varer i den rækkefølge vi har modtaget dem. Det er derfor som udgangspunkt ikke muligt at komme foran i køen. Sommetider vil køle og frysevarer dog blive prioriteret før tørvarer pga. kapacitet.

For at vi kan kvalitetstjekke dine produktstamdata og uploade produktfotos, skal dit produkt være oprettet og publiceret i GS1Trade Sync.

Læs mere om vores produktoprettelsesservice her.

Når der lanceres nye produkter, er der behov for at kende udvalgte stamdata, inden produktet kommer i handlen. Kontakt din kunde for at høre om deres deadlines. 

Logistikinformationer som dimensioner og vægt sikrer korrekt håndtering på lagre, og planogrambilleder sikrer den bedst mulige præsentation i butikken.

 

 

 

 

Udfyld bestillingsformularen. Angiv GTIN for basisenheden. Du modtager en bekræftelse på email. 

 

Bestil tid til kvalitetstjek

  • Klik ind på gs1.dk og bestil tid til kvalitetstjek (udfyld med omhu)
  • Sørg for at alle produkter, du bestiller tid til kvalitetstjek af, er oprettet og publiceret i GS1Trade Sync
  • Send din bestilling afsted. Vi sender en mail, når vi har modtaget din ordre
  • Send dine produkter til: GS1Trade Exact,  Industriparken 23, 2750 Ballerup
  • Sørg for at produkterne er mærket med virksomhedens navn (læg evt. et udprint af din ordre i kassen), så vi ved, hvor produkterne kommer fra
  • Pak dine produkter forsvarligt, så de ikke bliver ødelagt under transport. Det er især vigtigt, hvis de skal fotograferes. Undgå tape på kolli og enheder. Det kan i værste tilfælde umuliggøre produktfotos

 

OBS! Hvis der ikke er bestilt tid til kvalitetstjek, eller hvis produkterne ikke bærer tydelig afsender, forbeholder vi os retten til at donere produkterne samme dag, vi modtager dem. 

Bestil tid til produktoprettelser

Når vi skal oprette produkter for dig, skal du sende følgende til os:

  • Send produktet både som kolli og basis (med mindre det kun er en basisvare)
  • Produktet skal være tilsvarende det, jeres kunder modtager (det der kommer frem i butikken)
  • Det skal være det endelige produkt
  • Der skal bestilles tid til dette på gs1.dk – de 10 dages behandlingstid gælder også her.
     

Kvalitetstjek af label

  • Dette er en service vi tilbyder medlemmerne på produkter, der allerede er kvalitetstjekket
  • Hvis du har lavet ændringer i dine labelinformationer, kan vi rette til efter en pdf
  • Det vil ofte være ingredienser og næringsindhold
  • Der skal bestilles tid til dette på gs1.dk – de 10 dages behandlingstid gælder også her. 

Kvalitetstjek af dummy

Hvis I ikke kan nå at få kvalitetstjekket jeres produkt, inden jeres kunde skal bruge data, kan I sende en dummy ind til Dummy-kvalitetstjek.

Ved dummy-kvalitetstjek bliver kun dimensioner, varens navn og GTIN tjekket.

Dummy-kvalitetstjek er midlertidigt, så når det færdige produkt er klar, skal dette også sendes ind til kvalitetstjek.

Ny lancering

  • Dette er en service, vi tilbyder medlemmerne, hvis produktet endnu ikke er produceret og først produceres lige op til lanceringen.
  • Angiv uge for lancering og kæde.
  • Der skal bestilles tid til dette på gs1.dk – behandlingstid er 5 arbejdsdage i stedet for 10.
  • Vi bekræfter oplysningerne hos de enkelte kæder.


Stamdata:

Når vi har kvalitetstjekket et produkt, er vores arbejde gjort. Vi vedligeholder ikke dine stamdata.

Hvis du ændrer i kvalitetstjekkede exact-felter, mister du dit kvalitetsstempel.

Hvis du mister stemplet, skal du have produktet valideret igen.

Download guide med de felter, der ikke må rettes i efter endt kvalitetstjek.

Download to-do-listen her.

 

 I GS1 Trade Exact er vi flere medarbejdere der foretager inspektioner og laver kvalitetsrapporter. Vi sender løbende rapporter til vores medlemmer, når vi afslutter varer.
Du kan derfor opleve at modtage rapporter fra forskellige medarbejdere hos GS1 på forskellige tidspunkter. Det kan også være at vi mangler at få afklaret spørgsmål omkring varen, eller at den stadig er hos GS1 Trade Image.

Som princip angiver vi altid de værdier vi kan se ud fra en visuel inspektion af produktet. Derfor kan du som medlem opleve at værdier varierer mellem kolli og basisenhed. Dette gælder for felterne ”Varemærke” og ”varenavn” såvel som alle andre felter.

 

  • I rapporten ser du udspecificeret, hvilke uoverensstemmelser, der eventuelt er.
  • Har du givet tilladelse til, at vi må rette data, har vi rettet ifølge inspektionen i GS1Trade Sync og tilføjet kvalitetsstemplet Valid som bevis på, at produktet er GS1Trade Exact kvalitetstjekket.
  • Hvis du har valgt selv at rette data, vil kvalitetsstemplet Valid automatisk blive tilføjet i GS1Trade Sync, når de er rettet. Vi vil ikke henvende os omkring manglende rettelse af data. Vores proces er afsluttet, når vi har sendt en kvalitetsrapport. Du kan altid se dine produkters GS1Trade Exact-status i oversigten i GS1Trade Sync.

Kontakt os hurtigst muligt ved spørgsmål, tvivl eller andet, da vi kun opbevarer produkterne i begrænset tid efter endt kvalitetstjek.

Når du modtager faktura, er ordren afsluttet og eventuelle produktfotos uploadet i GS1Trade Sync.

Når du bestiller tid til GS1Trade Exact, vælger du selv, hvad vi skal gøre med dine produkter efter fuldendt datakvalitetstjek. Ønsker du at få returneret produkterne, beholder vi dem ugen ud, plus to uger for jeres sikkerhed. Skulle der opstå spørgsmål eller fejl ifm. Behandlingen af jeres produkter er det vigtigt for at have den fysiske vare i huset for at kunne foretage en ny inspektion, eller tage nye billeder. Skulle i alligevel ønske at afhente varerne med det samme, er det naturligvis i orden. Når varen er afhentet, vil dog ikke kunne være behjælpelige med spørgsmål eller rettelser til rapporterne.

 

  • Returnere: Vi sørger for at aftale returnering, men du betaler selv for fragten
  • Donere: Vi sørger for at videreformidle dine produkter til godgørende formål, eksempelvis Mødrehjælpen og Projekt Hjemløs
  • Destruere: Vi sørger for at destruere dine produkter
  • Køl- og frostvarer: Der kan der kun vælges destruktion. (Køl & frys bliver altid destrueret og kan ikke doneres/returneres).

Klik og find priser på GS1Trade Exact 

Bestil tid til GS1Trade Exact og GS1Trade Image