Af Sara Gardar Klinksgaard
Vi gør en forskel
Der er knald på. Medlemsservice-teamet hos GS1 Denmark har travlt med at rådgive og hjælpe de mange tusind medlemmer med stort og småt, på telefon og mail. Altid til rådighed. I disse Corona-tider arbejder alle i teamet hjemmefra, men det gør ingen forskel i hverken arbejdsopgaver eller travlhed.
Head of Member Service, Charlotte Nevdal (bill.), står i spidsen for medlemsservice-teamet hos GS1 Denmark, har det overordnede ansvar for teamet og er selv en aktiv del af rådgivningen. Charlotte sørger for, at teamet er klædt på til at besvare spørgsmål fra eksisterende og nye medlemmer:
”Hver dag yder vi vores bedste for at gøre en forskel for vores medlemmer. Telefonerne ringer, og vi er ikke blege for at viderestille opkaldet til en specialist, da vi er knudepunktet for GS1 Denmark. Vores erfarne GS1-specialister modtager mails med spørgsmål til standarder, stregkoder, pallelabels og servicen GS1Trade Sync. Og ingen spørgsmål er for store, for små eller dumme. Vi gør meget ud af, at vores medlemmer hellere skal ringe en gang for meget end en gang for lidt – især i opstartsfasen”, forklarer Charlotte Nevdal.
En god service
Medlemsserviceteamet er i netop på bagkanten af årets travleste periode, som genererer ekstra pres på mails og telefoner. Men servicen er stadig i top, som Charlotte fortsætter:
”Vi modtager mange henvendelser i forbindelse med årsfakturering. Det er alt fra medlemskab, fakturaer og kontaktpersoner. Vi rådgiver og hjælper vores medlemmer og bruger tid på at rette på stamdata ved nytilkomne. Alle medlemmer får samme gode service, uanset om det er store, etablerede virksomheder eller små ”start ups” med få produkter. Vi er glade for, at vores medlemmer ringer til os, hvis der er noget, de er i tvivl om”.
Nyt system
GS1 Denmark forsøger hele tiden at være på forkant. Til sommer 2020 vil vores nye webshop være oppe at køre, som vil være til gavn for både nye og eksisterende medlemmer:
”Vi er i gang med at udvikle en ny webshop, som vil gøre det nemmere for eksisterende og nye medlemmer, at se deres medlemskaber, kontaktpersoner samt fakturaer. Her vil det være nemt at bestille nye abonnementer og services. Det vil betyde mindre manuelt arbejde hos os, og dermed mere tid til at hjælpe vores medlemmer, hvilket jo er vores kerneopgave”, fastslår Charlotte.
Ingen dumme spørgsmål
Hver dag modtager medlemsserviceteamet mange forskellige henvendelser, men der er alligevel gengangere og klassiske spørgsmål:
”Henvendelserne koncentrerer sig oftest om opbygning af pakkelabels, stregkoder til produkter, servicen GS1Trade Sync og deres medlemskaber. Men især spørgsmålet om hvad et EAN-nummer er, er en genganger, på trods af at det skiftede navn tilbage i 2002 fra EAN til GLN”, forklarer Charlotte Nevdal.
”Vi arbejder henimod, at alle i medlemsserviceteamet kan hjælpe hinanden og blive hinandens småspecialister, så vi kan yde den bedste service til vores medlemmer. Det er vigtigt, at vores medlemmer føler sig trygge og tør spørge om hvad end de har brug for at få svar på. Der er ikke noget bedre, end at mærke at man gør en forskel og hos os findes der ingen dumme spørgsmål”, afslutter Charlotte – inden hun vender tilbage til sit hjemmeskrivebord, hvor endnu et telefonopkald venter.
Se flere nyheder